Pædagogisk Psykologi

Overordnet om udgangspunktet

Skal vi kæmpe mod udviklingen? Eller skal vi gå med den og spejde efter muligheder?


I alle landets kommuner ser man en tendens til at man ruster sig til en ny variant af Velfærdsstaten.

Det erkendes, at man må flytte rundt på de offentlige midler, som der snarere bliver færre, end flere af.


For første gang i historien har der været en periode, hvor der blev færre offentligt ansatte. Måske bliver problemet et helt andet - kan vi overhovedet få de medarbejdere vi har budget til at ansætte?


Samtidig med de to nævnte udfordringer er der ikke på nogen måde slækket på ambitionerne - vi skal gøre vort arbejde bedre. I skoler og daginstitutioner handler det om at vi skal skabe læringsmiljøer, som er inkluderende og som skaber gode udviklingsvilkår for alle børn.


Jeg ser et behov for små oplæg på personalemøder eller til forældrearrangementer

Vel at mærke oplæg, som man ikke skal betale en bondegård for


Jeg har ikke nogen stor kapacitet til at turnere rundt, da det foregår udenfor almindelig arbejdstid. Men hvis vi planlægger i god tid, så finder vi en løsning.

Jeg vil udfordre og udfordres

JEG LAVER IKKE OPLÆG FOR AT LEVE AF DET - JEG LAVER ET BEGRÆNSET ANTAL OM ÅRET OG TIL EN FAST, LAV PRIS


Jeg tillader mig at være så fri at turde tro på, at jeg faktisk har noget at komme med. Oplæg skal ligge udenfor almindelig arbejdstid  - sene eftermiddage eller aftener - evt. i weekender.

Jeg skal ikke leve af at holde oplæg - jeg regner faktisk med at jeg selv får inspiration med tilbage til mit daglige arbejde.

Jeg kan faktisk god lide at være i ilden, blive modsagt  og udfordret.

Hvad koster det?

SÅ LET ER DET AT REGNE UD

Kørsel fra min hjemadresse til destinationen og retur - Statens højeste takst.

Oplæg af en varighed på 1 time takseres til kr. 2.222,- 

Hvis der ønskes noget andet, så laver vi en konkret aftale.


Hvis vi skal begribe noget, så skal vi have begreber at begribe med

Eksempler på oplæg



1

2

3

4

5

SYSTEMTEORI - I DAGLIGDAGEN

Meget ofte betoner vi, at vi ser på barnet i en helhed - vi siger, at vi har et systemteoretisk udgangspunkt, men hvad er det egentlig?.

DEN PÆDAGOGISKE OPGAVE ER EN LEDELSESOPGAVE

Det  giver rigtig meget mening at se pædagogens og lærerens professionelle opgave som en ledelsesopgave.

HUKOMMELSE OG OPMÆRKSOMHED

Børn, der præges af hukommelses- og opmærksomhedsproblemer  udfordres i deres hverdag.

PSYKISK SYGDOM

Vi kan møde børn, der er præget af psykisk sygdom - også i småbarnsalderen og i børnealderen

HVORDAN SKABE FORANDRINGER, DER GÆLDER HELE INSTITUTIONEN / SKOLEN?

Der er mange bud - men et fælles problem er at få forandringerne til at slå igennem alle steder! Er koncepter en mulighed?